Reklamní předměty potisk
Určitě každý z nás se již setkal s reklamními předměty od různých firem, ať již jako prezenty nebo klasické propagační předměty. Je to jednou ze součástí PR všech firem. Nyní se na to ale podíváme z druhé strany, né jako osoba, která daný předmět dostane, ale co vlastně stojí za výrobou daných reklamních předmětů, které jsou potištěné většinou logem, mottem nebo názvem společnosti.
Nejlevnější technologií potisku reklamní předmětů je nazýván tamponový tisk, používá se hlavně na tvorbu potisků, které jsou určeny na předměty z plastů (propisky, různé dárkové krabičky, klíčenky, ale i drahé reklamní předměty, na kterých si některé velké firmy potrpí jako například powerbanky nebo externí USB flash disky). Tisk je možné samozřejmě použít i na jiný materiál než plast, ale je nutné počítat s tím, že barvy nevydrží příliš dlouho, zde mluvíme například o hrnečcích. Obdobně na tom jsou například kovové propisky, pro ty je lepší zvolit gravírování prostřednictvím laseru. Je to úplně jiný mechanika, která je založena na tom, že se požadovaný obrázek do daného předmětu vyryje, tzn. že jejich životnost je podstatně delší, než je tomu u plastových propisek. Jediná nevýhoda je v četnosti barev, které jsou pro gravírování omezené.
Pro textilní reklamní předměty je potřeba využít opět jiný model tisku, který se nazývá PRESA. Jedná se o sítosik. Nejčastěji se využívá pro tisk na trička, látkové nebo igelitové nákupní tašky či batohy. I tento tisk se využívá například na diáře, růžné poznámkové bloky nebo zápisníky.
Dalším typem potisku je sublimace, která se využívá zejména pro předměty z polyesteru v bílé barvě (různé šňůrky na krk, utěrky, brýle, podložka pod myš…)ale také pro hrnečky. Zde jde o to, že jsou barvy zapuštěny přímo do daného materiálu.
Těch tipů potisků na reklamní předměty je mnoho, příště si řekneme něco o výšivce, ražbě, digitálním potisku nebo logoprintu, které jsou taktéž velice zajímavé.