asd asdsa f
Produkty

Automatika

Generace, která se narodila v tomto století, již zřejmě nikdy nepocítí tolik změn a přeměn, s jakými bojovala generace jejich prarodičů. Technologie se totiž prolnuly do úplně všech možných oblastí. A dá se říci, že mnoho lidí se jim stále brání. Že by zvyk byl železná košile? To ani ne, spíš se bojí, že něco pokazí, rozbijí nebo snad vůbec nebudou rozumět systémům, které se na ně vhrnou ze všech stran. Dříve byla snad jen katastrofa s počítači, případně s automobily, u kterých se objevila automatická převodovka. Dnes se hranice posunuly ještě výše a tak pořídit si na elektrobaterii automobil, kolo nebo snad i tak oblíbenou koloběžku, není žádný problém. Teď už snad jen schází, aby tyto stroje měly zabudovaný samostatný systém a my se mohli plně věnovat okolí a ne jízdě. Což už určitě někdo někde buduje.

baterie

Jízda na kole

S přicházejícími jarními dny se mnozí z nás těší na kolo. Jízda na kole skutečně prospívá našemu zdraví, především srdíčku. Pro zdravého člověka v zásadě platí, že čím vyšší rychlost a více kopcovitého terénu, tím je to samozřejmě lepší. Ten kdo má zdravotní problémy se srdečně-cévním systémem, tak by spíš měl vyhledávat rovinky, což v některých oblastech jde velmi těžko. Leda, že by si pořídil elektrokolo, to by pak kopce zdolával celkem hravě. Ovšem bude to mít jeden háček. Zdolávat kopce sice půjdou dobře, ale bez nabité baterie do elektrokola se to neobejde. Takže pokud chceme skutečně dobře jezdit, bude na místě vybrat kvalitní prvek nejen samotného kola, ale i pohonu.

nabití

Baterie může být umístěna:

  • Na rámu – což je možná nejčastější, především, když je umístěna tak, že nenarušuje celkový vzhled a navíc zde rozkládá optimální hmotnost.
  • Na nosiči – tady je to ponejvíce u městských kol. Velmi snadno se odnímá a také nad ní se dá umístit klasicky nějaký náklad.
  • Za sedlovou tyčí – opět by zde vítězila městská elektrokola, jelikož má sice optimální rozložení, ale na druhou stranu kolo jakoby mírně prodlužuje a nelze sem umístit například trojtalíř s velkými převody, vejdou se sem pouze malé, což na městský pohyb stačí, do terénu to zase moc výhodné nebude.

Dalším rozhodujícím faktorem by měla být samotná výdrž a dojezd. Pokud si nevíme rady, je lepší se poradit přímo ve specializované prodejně kol.