Cesta na váš web bez překážek
Jak takový web bez překážek navrhnout? Mám tu pro vás několik typů, jak svůj web zlepšit a přitáhnout tak zákazníky.
1. Dobré SEO. Setkal jsem se mnohdy s tím, kdy majitelé stránek či firem netušili, co tento termín znamená. Jedná se o zkratku slov Search Engine Optimalization, která se do českého jazyka dá přeložit jako „optimalizace pro vyhledávače“. Co se týče termínu „vyhledávač“, tak ten se občas také dost plete. Je důležité vědět rozdíl mezi vyhledávačem a prohlížečem. Prohlížeč je samostatná aplikace pro přístup na internetové stránky, kdežto vyhledávač je přímo stránka, která vám podle klíčových slov vyhledá informace. Pro příklad je to třeba Google. Do českých zástupců vyhledávačů zapadá Seznam, či Centrum. SEO v takovém případě dokáže vaši stránku vyzdvihnout nad všechny ostatní výsledky vyhledávání. Asi si dovedete představit, jakou výhodu máte nad konkurencí s dobrou optimalizací pro vyhledávače. Doporučuji do tohoto bodu investovat.
2. Přehlednost webu. Jeden z největších plusů webu je jeho přehlednost. Pokud má web několik desítek podstránek s informacemi, nehodí se na každou z nich jen slabě odkazovat na různých částí webu. K takovýmto účelům slouží třeba menu, které je většinou na úplném začátku webu nebo na jeho straně.
3. Přístup bez registrace. Již několikrát jsem se setkal s webem, ke kterému jsem dostal přístup až poté, když jsem se zaregistroval. To mi nedává žádný smysl. Nebyl tam totiž vždy jen obsah, který potřeboval registraci k zobrazení. Stránky s takovým stylem registrace, kdy uživatele nutí se registrovat za každou cenu, mě akorát takovým jednáním odrazují od příští návštěvy. Proto doporučuji dávat obsah, kde není potřeba registrace, veřejný a registraci požadovat opravdu jen v krajních případech. Uživatelé by si měli sami určit, zda se chtějí zaregistrovat. Volně dostupná část webu je pro ně velice dobrou prezentací.