Život je hořký
Avšak netýká se to jenom Plzeňského Prazdroje samotného, ale také všech značek, které vlastní. To znamená, že zdražení piva se týká také piv značky Radegast, Kozel, Pilsner Urquell a také desítka Gambrinus. Pivovar zatím neuvedl přesné hodnoty, o které piva těchto značek podraží, ale podle některých neoficiálních zpráv, které kolují mezi pivaři i obchodníky, se předpokládá, že půllitry těchto značek piv budou restaurace a hospody stát přibližně o korunu víc než doposud. Nejedná se však o jednotné zdražení všech piv těchto značek; například desítka Gambrinus nemá být dražší než nějakých padesát či šedesát haléřů. Avšak všechno toto se týká pouze nákupu piv pro restaurace, hospody a jiná zařízení. Jak to ovlivní spotřebitele, to se zatím neví.
Proč Pilsner zdražuje právě teď, na konci října?
· Konání Pilsner Festu, tedy místního svátku piva, které přiláká desetitisíce lidí
· Pilsner investoval přes miliardu korun v minulém roce (pouze příklady: modernizace sladovny, podpora zkvalitnění hospodského prostředí)
· Výběr surovin nejvyšší kvality (loni zdražil chmel)
· Dovoz surovin, který se každoročně zvyšuje
Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje uvedla, že společnost odmítá jiné než nejkvalitnější suroviny, a pokud si za ně musí připlatit, udělá to i v případě, že musí s cenou nahoru. Prazdroj nedovolí, aby kvalita piva klesla jenom proto, aby se mohlo zlevnit. Zvýšení ceny těchto výrobků neproběhlo už dva roky, naposledy to bylo v lednu 2015, kdy se zvedla cena piva Gambrinus desítka, Radegast, Kozel, Pilsner Urquell a také Plzeňský Prazdroj ve skleněných lahvích, v plechovkách a PET lahvích, a to asi o korunu.
Konkurenční značky, jako například Budějovický Budvar, brněnský Staropramen a Starobrno, na toto zdražení zatím nereaguje a Plzeňský Prazdroj jakékoli oficiální informace zatím tají.